СУЧАСНІ ІМПЕРАТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ ЧАЮ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2524-2679-2021-02-189-198Ключові слова:
Чай, ринок, міжнародний, виробництво, компанія, продукт, попит, пропозиція, конкуренціяАнотація
У статті проаналізовано динаміку розвитку міжнародного ринку чаю та здійснено прогнозну оцінку майбутнього галузі. Продемонстровано загальний обсяг міжнародного ринку чаю, визначено основні тенденції, виклики та загрози. Розмір світового ринку чаю у 2020 р. становив понад 54 322,1 млн. дол. США, прогнозується, що до 2028 р. він досягне 67 920,8 млн. дол. США. Одними з найбільших провідних компаній, що працюють на цьому ринку є Associated British Foods, Plc., Barry's Tea Limited та Nestlé S.A. Ринкові стратегіїкомпаній пов’язані з випуском інноваційної продукції, інвестуванням у науково-дослідну діяльність для розробки нових продуктів та технологій. Очікується, що до 2028 р. найбільше зростанні демонструватиме ринок чаю в Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Цей регіон має великі інвестиційні можливості, для перспективного зростання в майбутньому. Акцентується увага на проблемах та викликах, з якими стикається міжнародний ринок чаю. Перш за все це наявність товарів-замінників, таких як кава; вони складають конкуренцію для чайної промисловості і в деякій мірі гальмують її розвиток. Не менш важливим викликом є проблеми, які пов’язані зі специфікою вирощування самої чайної культури, адже рослина вимагає певних кліматичних умов, наявних лише у певних регіонах світу. Вагомим потрясінням для світової економіки став спалах епідемії коронавірусу Covid-19, наслідки від якого відчули усі галузі й міжнародний ринок чаю не виключення. Найбільшого потрясіння зазнало виробництво чаю в Індії, яка є другим за величиною виробником цієї продукції у світі; протягом кількох місяців виробничі потужності були повністю закриті, що вплинуло і на великих виробників чаю, і на існування дрібних фермерських господарств. Проте, варто зазначити, що кілька компаній своїми технологічними досягненнями, інноваціями та ініціативами допомагають ринку знайти вихід з кризової ситуації. Для детальнішого розуміння й зіставлення структурних змін на міжнародному ринку чаю необхідно проводити подальший аналіз основних процесів в галузі, відслідковувати тренди та моніторити ринок.