ТЕХНОЛОГІЇ ПОЛІТИЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИНАХ УКРАЇНИ: ВИКОРИСТАННЯ PR-ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2524-2679-2023-03-98-108Ключові слова:
технології міжнародних відносин, імідж держави, PR-технології, соціальні мережі, інформація, політична комунікація, м’яка сила, кібербезпека, лобізмАнотація
Мета статті – дослідження особливостей PR-технологій як ефективного інструменту регулювання міжнародних відносин і забезпечення національних інтересів України в сучасних умовах та виокремлення найбільш ефективних аспектів PR-технологій.
Актуальність полягає в огляді PR-технологій у контексті вирішення ключових викликів у міжнародних відносинах України, зокрема в умовах геополітичних змін і повномасштабного вторгнення російських окупантів. Досліджено ефективність застосування PR- технологій у політичних процесах України і їх роль у підтримці й покращенні ставлення до країни, залученні міжнародної підтримки та розвитку партнерських відносин. Отже, дослідження розширює розуміння PR-технологій як інструменту, який можна використовувати для підвищення іміджу України, її впливу на глобальні міжнародні процеси, а також усі соціально-політичні процеси. На основі досліджень українських і закордонних дослідників здійснено огляд PR-технологій, а також окреслено ефективність використання цих технологій як ефективних інструментів у міжнародних відносинах України. Сформовано стратегічні напрями діяльності та ефективного використання легітимаційних технологій в Україні під час війни й зміни вектора розвитку в міжнародних відносинах. Результати дослідження можуть бути застосовані для роботи з підвищення іміджу держави й розвитку її бренду на міжнародній арені.
У статті досліджено особливості PR-технологій як ефективного інструменту регулювання міжнародних відносин та забезпечення національних інтересів України в сучасних умовах. Виокремлено «лобізм» як найбільш ефективний аспект PR-технологій, який наразі потребує реформування та розвитку.
Посилання
Bersheda, Ye., Romaniuk, S. (2016). Detsentralizatsiia: sotsialno-ekonomichni per- edumovy ukrainskoho vyboru (Decentralization: socio-economic prerequisites of the Ukrai- nian choice). Holos Ukrainy (in Ukrainian).
Hodnyi, S. (2019). Instytut lobizmu v politytsi yak chynnyk demokratyzatsii sus- pilstva (Institute of lobbying in politics as a factor of democratization of society): dys. … kand. polit. nauk: 23.00.02. Kyiv. 170 (in Ukrainian).
Zelych, V. (2022) Vykorystannia PR-tekhnolohii yak instrumentu marketynhovykh komunikatsii u prosuvanni kompanii (Use of PR technologies as a tool of marketing com- munications in the promotion of the company). Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, 1 (124), 77–82. URL: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-1-13. (in Ukrainian)
Ziailyk, M. (2020) Rol ta znachennia funktsii zviazkiv iz hromadskistiu u systemi publichnoho upravlinnia (The role and importance of public relations functions in the public administration system). Aktualni problemy publichnoho upravlinnia ta administruvannia: monohrafiia / za zah. red. N. B. Kyrych. Ternopil: FOP Palianytsia V. A., 33–49 (in Ukrai- nian).
Kyivskyi mizhnarodnyi instytut sotsiolohii (2023). Rezultaty vseukrainskoho opy- tuvannia dlia konsultatyvnoi misii Yevropeiskoho Soiuzu v Ukraini (The results of the all- Ukrainian survey for the consultative mission of the European Union in Ukraine). URL: https://kiis.com.ua/materials/pr/20231026_r/AReport_PublicSurvey_EUAM_sept2023_ ukr_public.pdf (in Ukrainian).
Krut, V. (2020) Lobizm yak forma proiavu koruptsii (Lobbying as a form of mani- festation of corruption). Pravo ta derzhavne upravlinnia, 4, 227-232. (in Ukrainian).
Miroshnyk, M. V., Kopytsa, D. O., Striuk, L. O. (2020). Tsyfrovyi marketynh yak seredovyshche interaktyvnykh tekhnolohii digital reklamy (Digital marketing as an envi- ronment of interactive digital advertising technologies). Biznes Inform, 5, 503–510. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-5-503-510 (in Ukrainian).
Rekomendatsii Komitetu Ministriv Rady Yevropy (2017). CM/Rec(2017)2 vid 22 ber- eznia 2017 roku. URL: https://rm.coe.int/legal-regulation-of-lobbying-activities/168073ed69 (in English).
Riabov, I. B., Shevkoplias, I. M. (2020). Osoblyvosti ta suchasni tendentsii zasto- suvannia systemy digital-marketynhu na pidpryiemstvi (Peculiarities and modern trends of using the digital marketing system at the enterprise). Efektyvna ekonomika, 12. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8423 (in Ukrainian).
Trushevych, H. (2019). Rol ta dosvid zastosuvannia PR-tekhnolohii v formuvanni i prosuvanni politychnoho imidzhu (The role and experience of using PR technologies in the formation and promotion of a political image). Mizhnarodni ta politychni doslidzhennia, 32 (Lypen), 260–274. URL: https://doi.org/10.18524/2304-1439.2019.32.173852 (in Ukrai- nian).
Charskykh, I., Buleha, K. (2020) Mizhnarodnyi PR ta problema stvorennia pizna- vanoho brendu Ukrainy (International PR and the problem of creating a recognizable brand of Ukraine). Visnyk studentskoho naukovoho tovarystva Donetskoho natsionalnoho univer- sytetu imeni Vasylia Stusa, 1 (12), 35–39 (in Ukrainian).
Tsurkanova, I. (2022). Imidzh Ukrainy v umovakh viiny ta mizhnarodna politychna pidtrymka (The image of Ukraine in the conditions of war and international political sup- port). Hrani, 26 (3), 87–93. URL: https://doi.org/10.15421/172353 (in Ukrainian).