Інструменти веб-аналітики для аналізу відвідувачів сайтів

Автор(и)

  • Iaroslava Pakholchuk Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2524-2679-2018-01-71-77

Ключові слова:

веб-аналітика, інструменти веб-аналітики, Google Analytics, Yandex Metrika, лічильник, аудит, юзабіліті

Анотація

У статті вказано причини, які зумовлюють необхідність використання засобів веб-аналітики для досягнення бізнес-цілей і збільшення ефективності сайту. Проаналізовано роль веб-аналітики як діяльності, яка спрямована на проведення аналізу користувачів веб-ресурсу. Незважаючи на велику кількість зарубіжних і вітчизняних праць стосовно дослідження веб-аналітики та її інструментів, потрібно констатувати, що в науковій літературі так і не сформовано усталеної, повноцінної дефініції цього поняття. Визначено та схарактеризовано методи веб-аналітики. Методи дають можливість створювати більш гнучкі засоби оцінювання, а також розраховувати ризики на основі статистичних даних, зроблених у досліджуваному середовищі з урахуванням періоду часу й поведінки користувачів. Застосування методів дає змогу відображати результати як у кількісній, так і в якісній формі. У цій роботі проаналізовано та обґрунтовано важливість використання веб-аналітики для проведення моніторингу відвідувачів сайтів. Завдання й цілей цього дослідження досягнуто аналізом інформаційних джерел із цієї теми.

Проведено порівняльний аналіз інструментів веб-аналітики, визначено їх переваги та недоліки. З’ясовано особливості й випадки використання аналітичних систем. Виокремлено проблеми, які розв’язуються за допомогою застосування веб-аналітики та її інструментів. Ідентифіковано критерії, яких потрібно дотримуватися проводячи аналіз відвідувачів сайтів за допомогою таких інструментів веб-аналітики, як Google Analytics і Yandex Metrika. У статті розкрито та узагальнено сильні й слабкі сторони обраних засобів веб-аналітики.

У процесі наукового дослідження застосовано такі методи: наукове узагальнення, аналіз інформації, узагальнення, порівняння. Практичну цінність цієї роботи становить порівняльний аналіз інструментів веб-аналітики. Отримані результати та окремі положення праці можуть бути використані в подальших дослідженнях із цієї тематики.

Посилання

Avinash Koshyk. Veb-analityka 2.0 napraktytsi / Avinash Koshyk. – M. : Dyalektyka, 2011. – S. 528.

Braian Klyfton. Google Analytics dlia profesionaliv, 3 vydannia Advanced Web Metricswith Google Analytics, 3rd ed. – M. : Dyalektyka, 2012. – 608 s.

Dzheri Ledford, Meri Tailer. Google Analytics 2.0: analyzveb-saitiv = Google Analytics 2.0. / Dzheri Ledford, Meri Tailer. – M. : Dyalektyka, 2008. – S. 368.

Kompleksnaia veb-analytyka: novaia zhyzn vasheho saita. – Besplatnoe эlektronnoe yzdanye.– Kollektyv avtorov pod red. Anastasyy Krыlovoi. – OOO «Ynheit Reklama», 2015. – S. 40.

Mark Khasler. Veb-analityka / Mark Khasler.– M. : Eksmo, 2010. – S. 432.

Melykhov, Sarmatov. Veb-analityka: shah k sovershenstvu / Melykhov, Sarmatov. – K. : Analityk Intelekt Servis. – S. 112.

Iakovlev, Dovzhykov. Veb-analityka: osnovy, sekrety, triuky / Yakovlev, Dovzhykov – SPb : BKhVPeterburh, 2009. – S. 272.

Jansen, B. J. (2009). Understanding User – Web Interactions via Web Analytics. Synthesis Lectures on Information Concepts, Retrieval, and Services #6. Morgan & Claypool Publishers.

Nakatani, K., & Chuang, T., 2011. A web analytics tool selection method: an analytical hierarchy process approach. Internet Research, 21(2), 171–186.

Surhone L. М. Web Analytics: Data, Key Performance Indicators, Computer Software, Java Script, Web Browser, Server Log, Web Log Analysis. Betascripl Publishing, 2010. P. 47.

Garg, A. (2003). The Cost of Information Security Breaches. The SGV Review, P. 202.

Hitchings, J. (1994). The Need for a New Approach to Information Security. Paper presented at the 10 th.

Завантаження

Опубліковано

2018-04-26