КРАЇНОЗНАВСТВО ЯК ОДНА З ГОЛОВНИХ СКЛАДОВИХ ОСВІТИ ЗДОБУВАЧІВ-МІЖНАРОДНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2524-2679-2021-03-200-215

Ключові слова:

країнознавство, здобувачі-міжнародники, полікультурна компетентність

Анотація

У статті досліджується країнознавство як одна з головних складових освіти здобувачів - міжнародників, яка являється важливою дисципліною для забезпечення якісного освітнього процесу в навчальних закладах. Проаналізовано трактування сутності категорій «полікультурна компетентність» та «країнознавство» та досліджено основні характеристики дисципліни «Країнознавство». Проаналізовано основні складові якості освіти здобувачів-міжнародників, до яких належить якість цінностей, цілей і норм; якість умов; якість навчально-виховного процесу та якість результату освіти. Надано комплексну характеристику дисципліні «Країнознавство». Встановлено, що мета дисципліни «Країнознавство» полягає у вивченні кожної конкретної держави світу. Визначено, що об'єктом дисципліни «Країнознавство» є країни як основні одиниці соціально-політичної організації світу, їх райони і регіональні угруповання. Встановлено, що предметом дисципліни «Країнознавство» являється єдина територіальна макроструктура країни (географічна територія, окреслена державними кордонами). Проаналізовано основні завдання, принципи, напрямки та функції дисципліни «Країнознавство». Визначено, що в межах вивчення дисципліни «Країнознавство» для здобувачів-міжнародників діють такі принципи: принцип отримання знань і творчої активності, принцип поступового переходу, принцип наочності, принцип формування позитивного емоційного фону навчання, принцип колективного характеру навчання та врахування індивідуальних особливостей, принципи гуманізації та гуманітаризації. Встановлено, що надзвичайно ефективним є використання нових підходів до вивчення дисципліни «Країнознавство», а саме методу проектів. Визначено, що творчі роботи є ефективною основою для формування полікультурної компетентності здобувачів - міжнародників. Встановлено, що мета фестивалів полягає у знайомстві здобувачів - міжнародників з особливостями культур країн світу, сприянні формуванню особистості на основі толерантності та взаємоповаги до інших культур та народів. Відображено основні завдання та приклади імплементованих країнознавчих фестивалів.

Посилання

Ahadullin R.R. Polikulturna osvita: metodoloho-teoretychnyi aspekt. Pedahohika i psykholohiia. Kyiv, 2004. № 3. S. 18-29.

Melko L. F. Formation of multicultural competence of students by means of country studies projects. Proceedings of the 1st International Academic Congress "Fundamental and Applied Studies in the Pacific and Atlantic Oceans Countries". (Japan, Tokyo, 25 October 2014 roku). "Tokyo University Press", 2014. Volume I, rr. 600-603.

Sotsialna heohrafiia : slovnyk-dovidnyk / M. I. Biletskyi, I. V. Vanda, L. I. Kotyk. Lviv : LNU im. I. Franka, 2014. 164 s.

Makiienko O. A. Turystychne krainoznavstvo. Metodychni rekomendatsii do seminarskykh zaniat ta samostiinoi roboty studentiv zakladiv vyshchoi osvity spetsialnosti «Turyzm». Kherson, 2019. 80 s.

Lisovskyi P. M., Lisovska Yu. P. Krainoznavstvo: navch. posib. Kyiv: Vydavnychyi dim «Kondor», 2018. 264 s.

Shcherbakov V. I. Rol suspilstvoznavchoi dystsypliny "Krainoznavstvo" v ovolodinni inozemnymy studentamy rosiiskym / ukrainskoiu movoiu. Problemy i perspektyvy movnoi podhotovky inozemnykh studentiv: materialy 12-yi Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 12-13 zhovtnia 2017 r. Kharkiv: KhNADU, 2017. S. 671-675.

Shanskova T. I. Suchasni Priorytety upravlinnia yakistiu osvity zakladiv vyshchoi osvity: kafedralnyi riven // paradyhmalnuiu model kerivnyka SFERY osvity u konteksti yevrointehratsiinykh protsesiv: Materialy mizhnarodnoho forumu upravlinskoi diialnosti (18 - 19 travnia 2019 r. M. Ternopil). Ternopil: KROK, 2019. S. 98 - 103.

Hurova D. D., Biliachenko V. D., Frolov M. O. Turystske krainoznavstvo: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Zaporizhzhia: TOV “LIPS” LTD, 2009. 332 s.

Rovenchak I. I., Mamchur O. I. Heohrafichne krainoznavstvo : navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv napriamu pidhotovky 6.040104 – heohrafiia. Lviv : LNU imeni Ivana Franka, 2012. 106 s.

Budz M. D., Martyniuk V. O., Postolovskyi R. M., Troian S. S. Kompleksne krainoznavstvo (osnovni poniattia, katehorii, krainy, personalii): slovnyk-dovidnyk. Kyiv: PP Samborskyi I.O., 2003. 256 s.

Zinko I., Fedun O. Krainoznavchi dystsypliny u systemi pidhotovky fakhivtsiv iz mizhnarodnykh vidnosyn. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny. 2017. Vypusk 42. C. 45–55.

Zinko I. Z., Malskyi M. Z., Zanko Yu. S. Politychna heohrafiia u systemi pidhotovky fakhivtsiv z mizhnarodnykh vidnosyn u Lvivskomu natsionalnomu universyteti imeni Ivana Franka. Lvivska suspilno-heohrafichna shkola: istoriia, teoriia, ukrainoznavchi studii : materialy Vseukrainskoi naukovoi konferentsii (19–20 lystopada 2015 r.). Lviv : Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, 2015. S. 317–320.

Krainoznavstvo: Pidhotovka tvorchykh robit: Elektronnyi posibnyk dlia Samostiinoi roboty studentiv / Avtor-ukladach L.F. Melko. Kyiv: Universytet ekonomiky ta prava «KROK», 2007.

Melko L.F. Krainoznavchi festyvali u systeme vzaiemodii vyshchoi ta serednoi shkoly. Ukraina: heohrafiia tsilei ta mozhlyvyi. Zb. nauk. prats u 3-kh t. Kyiv: FOP «Lysenko M.M.», 2012. T. 3. S. 352-354.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-27