ЕЛЕКТРОННЕ НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ MICROSOFT OFFICE 365
DOI:
https://doi.org/10.29038/2524-2679-2018-02-30-40Ключові слова:
електронне навчання, дистанційне навчання, технологія навчання, хмарні сервіси, Microsoft Office 365Анотація
У статті досліджено та розкрито значення змістів термінів «електронне навчання» та «дистанційне навчання» й особливості застосування можливостей електронного навчання в практиці вищого навчального закладу. Охарактеризовано електронне (дистанційне) навчання, його види, форми реалізації. Запропоновано практичний досвід використання можливостей електронного навчання в університеті. Доведено, що електронне навчання дасть можливість створити нове навчальне середовище, де студенти можуть отримати доступ до навчальних матеріалів у будь-який час та в будь-якому місці, зробить навчальний процес більш привабливим, демократичним, комфортним і стимулюватиме студентів до самоосвіти та навчання протягом усього життя. Відповідно до мети поставлено й виконано такі завдання: розглянуто інформаційно-комунікаційні технології для організації електронного навчання та виконання взаємодії між учасниками навчального процесу. Проаналізовано перший досвід практичного використання електронного навчання засобами хмарного сервісу Microsoft Office 365 працівниками Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Досліджено Microsoft Office 365, який дає можливість будь-якому навчальному закладу безкоштовно скористатися неймовірною ефективністю «хмари», допомагаючи економити час і кошти, та вивільняти цінні ресурси. Система Office 365 поєднує програмний комплекс Office й онлайн-послуги для зв’язку та спільної роботи наступного покоління Exchange Online, SharePoint Online, Skype для бізнесу, Class Note, OneDrive. Система Office 365 проста у використанні й зручна для адміністрування. Office 365 можна використовувати на всіх своїх пристроях – ПК, комп’ютері Mac, планшеті, смартфоні. Застосовуючи Microsoft Office 365, ви матимете надійний захист з автоматичним резервним копіюванням даних, суворою політикою конфіденційності та оперативним захистом від зловмисних програм. Окрему увагу зосереджено на розгляді й аналізі особливостей використання та їхніх переваг для створення віртуального класу навчальної дисципліни за допомогою додатка Class Note. Застосовуючи набір служб Office 365, викладач створює тестування, а також надає студентам групові завдання й контролює їх, має можливість обмінюватися миттєвими повідомленнями, здійснювати відеовиклики під час виконання конкретних задач, планувати проекти та виконувати їх.
Посилання
Bykov V. Yu. Kliuchovi chynnyky ta suchasni instrumenty rozvytku systemy osvity // Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2007. №1. (2). [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/ article/ view/270/256
Lytvynova S. H. Doslidno-eksperymentalna robota za temoiu «Khmarni servisy v osviti» (Sloud services in education) na bazi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://obolon 365-public.sharepoint.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0% BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82
Oleksiuk V. P. Vprovadzhennia tekhnolohii khmarnykh obchyslen yak skladovykh IT-infrastruktury VNZ // Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2014. № 3. [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://journal.iitta. gov.ua/index.php/itlt/article/view/1042#.U7KuwPkrbPA
Pyvovarova H. S., Khomych O. M. Tekhnolohii elektronnoho navchannia v praktytsi vyshchoi osvity // Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky. Vypusk 6 (303), Ch.1. Zhovten. Starobilsk: LNU, 2016. S.93?99.
Tryus Yu. V., Besedkov S. V., Pustovit V. A., Bodnenko D. M. Systema dystantsiinoho navchannia osvitnonaukovoho portalu universytetu // Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia : [zb. nauk. prats]. K. : NPU im. M. P. Drahomanova. №3(10). 2005. S. 250?266.
Keegan D., Sewart D., Holmbergeds. B. Theories of distanceeducation: Introduction // Distanceeducation: Internationalperspectives. New York: Routledge, 1988. R. 63–67.
Keegan D. Foundations of distanceeducation. London and New York: Routledge. 3rd revised edition, 1996. 224 p.
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» № 1556-VII vid 01.07.2014 r. // Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR). 2014. № 37–38. S. 16–27. Rezhym dostupu: http://zakon2. rada.gov. ua/laws/ show/1556-18
Smyrnova-Trybulska Ye. M. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii diialnosti vchytelia. Posibnyk dlia vchyteliv. Naukovyi redaktor: d.ped.nauk, akademik APN Ukrainy, prof., M. I. Zhaldak. Kherson: Vydavnytstvo «Ailant», 2007. 560 s.
Ynternet-obuchenye: tekhnolohyy pedahohycheskoho dyzaina; pod red. kand. ped. nauk M. V. Moyseevoi. M. : Yzd. dom «Kameron», 2004. 216 s.
e-Learning: Educational resources information center [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://www.calpro-online.org/eric/docs/tia00108.pdf
Khan B. A framework for e-Learning [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://www. bookstoread.com/framework
Elektronne navchannia u dodatkovii profesiinii osviti: elektronnyi portal naukovykh statei «Stattia» [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://stattja.pp. ua/index.php?newsid=3430
What is e-Learning? AADM Consulting and e-Learning Solutions [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://www.aadm.com/moreinfo.htm
Stockley D. What is e-Learning? [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://derekstockley. com.au/elearning-definition.html
Shunevych B. I. Rozvytok dystantsiinoho navchannia u vyshchii shkoli krain Yevropy ta pivnichnoi Ameryky: dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.01. K., 2008. 517 s.
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25.04.2013 r., № 466 [Elektronnyi resurs]. Dostupno: http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/z0703-13
Bykov V. Yu. Khmarni tekhnolohii, IKT-autsorsynh i novi funktsii IKT pidrozdiliv osvitnikh i naukovykh ustanov // Informatsiini tekhnolohii v osviti. 2011. № 10. C. 8–23.