ПЕРЕГОВОРНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РЕСПУБЛІКИ НІГЕР У НЕЙТРАЛІЗАЦІЇ ЗАГРОЗИ ТЕРОРИЗМУ ДЕРЖАВАМ ЦЕНТРАЛЬНОГО САХЕЛЮ

Автор(и)

  • Артем Сапсай Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.29038/2524-2679-2023-01-158-169

Ключові слова:

дипломатія, переговори, тероризм, розв'язання конфліктів, Західна Африка, Республіка Нігер

Анотація

Пропонована наукова розвідка відноситься до перетину трьох напрямів досліджень міжнародних відносин: 1) вивчення сучасних транснаціональних збройних конфліктів; 2) розгляду переговорів як ключового інструменту у розв’язанні конфліктів; 3) аналізу сучасного потенціалу державної дипломатії у нейтралізації проявів тероризму. Безпосередньою метою роботи є встановлення ключових характеристик та загальної якості дипломатичного переговорного потенціалу Республіки Нігер у нейтралізації загрози тероризму країнам Центрального Сахелю, що проектується у формі транснаціонального конфлікту. Характеризуючи місце і роль переговорів у будь-якому конфлікті, автор виходить з трьох ключових тверджень, що вказують на безпосередній взаємозв’язок відповідних понять та стали усталеними в галузі конфліктології: 1) переговори змінюють стимули та можливості для насильства в рамках конфлікту; 2) переговори є взаємопов’язаними з іншими засобами впливу на перебіг конфлікту та його припинення, як то миротворча діяльність чи посередництво; 3) переговори мають безпосередній вплив на згуртованість учасників конфлікту. За результатами дослідження підтверджується високий рівень актуальності та життєздатності державоцентричної моделі дипломатії як такої в цілому. Дипломатія Республіки Нігер демонструє достатню адаптивність і гнучкість, що позначено готовністю уряду використовувати різні інструменти задля врегулювання транснаціональних конфліктів і нейтралізації терористичної загрози власній національній безпеці. З іншого боку, отримані результати свідчать про низку недоліків державної стратегії ведення переговорів з терористичними угрупованнями. Серед них: проблеми інституційного характеру (взаємодія між центральними органами влади та квазідержавними установами з ведення переговорів); недосконалість інструментів ведення переговорів в умовах конфлікту (безпосередньо засобів посередництва); відсутність переконливого внутрішнього суспільно-політичного діалогу (неефективність переговорів через брак довіри по лінії “центральна влада ‒ місцева влада/громада”); диференціація інтересів, мети і засобів її досягнення у відносинах та співробітництві Нігеру з його західними державами-партнерами, безпосередньо ‒ з Францією та США.

 

Посилання

Elischer, S. (2018, January). Defying the odds? Nigerien responses to foreign and domestic security challenges. West African Papers, 11, 18 p.

Elischer, S. (2021). The Republic of Niger: The military as a security and political actor. The Routledge Handbook of Civil-Military Relations, p. 76–88, Routledge.

Sidibe, D. (2017). Business diplomacy: asymmetry and symmetry of power in nego- tiations between multi-nationals and governments in the case of Areva and Niger. Interna- tional Journal of Diplomacy and Economy, 3 (3), р. 219–242.

Umate, M. D., & Idris, A. (2021). Hausaland. A Nation in Nations: The Hausaniza- tion of Nigeria-Niger Republic Diplomatic Relations. Social Science Research, 7 (1).

Abbas Yakubu & Dr. Roosevelt Idehen (2021, Jan.-Mar.) Border Patrol And Surveil- lance іn The Control of Transnational Terrorism in Nigeria and Niger. International Journal of Innovative Legal & Political Studies, 9 (1), р. 81–94.

Abdelhak Bassou & Amal el Ouassif (2019). Understanding Terrorism and Orga- nized Crime in Light of Fragile States: Case Study on Niger, Mali and Chad. In Abdelhak Bassou & Amal El Ouassif. Evolving Human Security Challenges in the Atlantic Space, р. 23–40. Jean Monnet Network on Atlantic Studies.

Obi, C. I. (2006). Terrorism in West Africa: Real, emerging or imagined threats?

African Security Studies, 15 (3), р. 87–101.

Höglund, K. (2008). Peace Negotiations in the Shadow of Violence. Martinus Ni- jhoff Publishers.

DeRouen, K. & Chowdhury, I. (2018). Mediation, Peacekeeping and Civil War Peace Agreements. Defence and Peace Economics, 29 (2), р. 130–146.

Duursma, A. & Fliervoet, F. (2021). Fueling Factionalism? The Impact of Peace Processes on Rebel Group Fragmentation in Civil Wars. Journal of Conflict Resolution, 65 (4), р. 788–812.

Watson, A. (1982). Diplomacy: The Dialogue Between States. London: Eyre Methuen.

Jönsson, Christer & Hall, Martin. (2003). Communication: An Essential Aspect of Diplomacy. International Studies Perspectives, 4 (2), р. 195–210.

Coolsaet, Rik (2004). The Transformation of Diplomacy at the Threshold of the New Millennium. Diplomacy, vol. III, р. 1–24.

Berridge, G. R. (2002). Diplomacy: Theory and Practice. London: Palgrave.

Nan, Susan Allen (2003). «Track I Diplomacy.» Beyond Intractability. In Guy, Burgess & Heidi, Burgess (Eds.), Conflict Information Consortium, University of Colorado, Boulder. Retrieved from http://www.beyondintractability.org/essay/track1-diplomacy.

Human Development Index (HDI) (2021). UNDP Human Development Reports.

Retrieved from https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI

Mappr. (2022). Countries and Regions Maps. Regions of Niger. Retrieved from https://www.mappr.co/counties/niger/

Frontière Niger-Mali: mettre l’outil militaire au service d’une approche politique (12 juin 2018). Rapport Afrique, № 261.

Court-circuiter l’Etat islamique dans la région de Tillabéri au Niger. (3 juin 2020).

Rapport Afrique, № 289.

Morten Bøås, Abdoul Wakhab Cissé & Laouali Mahamane (2020). Explaining Vio- lence in Tillabéri: Insurgent Appropriation of Local Grievances?, The International Specta- tor, 55 (4), р. 118–132.

Niger: qu'est-il arrivé à Oumarou Roua, disparu vers Tongo Tongo le 11 avril? (18 Mai 2019). RFI. Retrieved from https://www.rfi.fr/fr/afrique/20190517-niger-oumarou- roua-kiro-conseiller-primature-eigs-tongo-tongo-11-avril.

Au Niger, la stratégie du dialogue avec les jihadistes pour retrouver la paix. (mars 18, 2022). AFP. Retrieved from https://www.voaafrique.com/a/au-niger-la-strat%C3%A9gie- du-dialogue-avec-les-jihadistes-pour-retrouver-la-paix/6490784.html.

No room for dialogue’: How abuses by Niger’s foreign-funded army derail its anti- jihadist fight. (30 November 2021). The New Humanitarian. Retrieved from https://www. thenewhumanitarian.org/analysis/2021/11/30/how-Niger-foreign-funded-army-derail-its- anti-jihadist-fight.

Laurence Bindner. (February 2018). Jihadists’ Grievance Narratives against France. ICCT Policy Brief. The Hague, 8 (7).

Rewards for Justice – Reward Offer for Those Involved in the 2017 «Tongo Tongo» Ambush in Niger. Office of the Spokesperson. (October 4, 2019). An official website of the United States government. 2017–2021 Archived Content. Retrieved from https://20172021. state.gov/rewards-for-justice-reward-offer-for-those-involved-in-the-2017-tongo-tongo- ambush-in-niger/index.html.

Завантаження

Опубліковано

2023-03-30