ОБРАЗ КНР У ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ ІЗ 2012 ДО 2019 Р.

Автор(и)

  • Оксана Кукалець Волинський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2524-2679-2023-01-61-74

Ключові слова:

КНР, Європа, образ країни, публічна дипломатія

Анотація

Характерними рисами образу КНР серед країн Заходу є наявність супе- речностей у сприйнятті азійської країни, що проявляються в позитивній оцінці китайської історії та культури й негативних асоціаціях, пов’язаних із її керівництвом. Більшість країн Західної Європи сприймають азійську країну- партнера радше негативно, у той час як у країнах ЦСЄ переважає нейтральне сприйняття. Наприклад, у 2013 р. більшість європейських країн сприймали КНР і не в ролі партнера, і не в ролі ворога. У зв’язку з цим у комунікації Європейської комісії «Елементи нової стратегії ЄС щодо Китаю» за 2016 р. особливу увагу приділяють питанню єдності ЄС у контексті співпра- ці з КНР. Документ згадує про необхідність формування сильної, чіткої та єдиної позиції європейських країн у їхній співпраці з Китаєм, зважаючи на співпрацю у форматі «16+1» або ж окреме двостороннє співробітництво. Незважаючи на критику КНР, Європейська комісія визнає, що ця азійська країна є важливим партнером для ЄС. В «Елементах нової стратегії ЄС щодо Китаю» згадується, що процвітання Європи залежить від стабільного розвитку КНР, що формує зацікавленість першої від економічного успіху та реформ у Китаї. Поряд із цим, тенденція, яка прослідковується в зміні образу КНР серед європейських громадян за період 2016–2018 рр., – це зростання кількості європейців, котрі сприймають КНР краще за США. До того ж, згідно з опитуванням, проведеним Pew Research Center у 2018 р., серед європейських країн переважала відсутність довіри до Сі Цзіньпіна як політика, який робить правильний внесок у міжнародні відносини. Ситуація почала змінюватись у 2019 р., коли азійську країну дедалі частіше ідентифікували як економічного конкурента та ворога. Незважаючи на це, усе більш усталеним стає образ КНР як провідної економічної сили, що частково пов’язано з популяризацією ініціативи «Один пояс, один шлях».

Посилання

Czech media analysis. ChinfluenCE. https://www.chinfluence.eu/media-analysis

Delvin, K. (2018, 19 October). 5 charts on global views of China. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/10/19/5-charts-on-global-views- of-china

Delvin, K., & Huang C. (22 March 2019). Few Europeans confident in Xi as he seeks to extend Chinese economic influence in the regions. Pew Research Center. URL: https:// www.pewresearch.org/fact-tank/2019/03/22/few-europeans-confident-in-xi-as-he-seeks-to- extend-chinese-economic-influence-in-the-region.

Drake, B. (2015, 23 June). Key takeaways on how the world views the U.S. and China. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/06/23/ key-takeaways-on-how-the-world-views-the-u-s-and-china.

European Commission (2019, 12 March). EU-China strategic outlook: commission and HR/VP contribution to the European Council. URL: https://ec.europa.eu/info/sites/de- fault/files/communication-eu-china-a-strategic-outlook.pdf.

European Commission & European External Action Service (2016, 22 June). Joint communication to the European Parliament and the Council – elements for a new EU strategy on China. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=celex:52016JC0030.

Hamilton, C., & Ohlberg, M. (2020). Hidden hand: exposing how the Chinese Com- munist Party is reshaping the world. Oneworld Publications.

Hungarian media analysis. ChinfluenCE. URL: https://www.chinfluence.eu/hungar- ian-media-analysis.

Karaskova, I., Matura, T., Turcsanyi, R. Q., Simalcik, M. (2018). Central Europe for sale: the politics of China’s influence. Amo.

Kohut, A. (2013). Attitudes toward China. America’s global image remains more positive than China’s but many see China becoming world’s leading power, p. 24–34. Pew Research Center.

Ostrowska, A. (2018). Great expectations: China’s image on Polish mainstream media and among elites. Centre for International Relations.

Silver, L. (2021, 30 June). China’s international image remains broadly negative as views of the U.S. rebound. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/fact- tank/2021/06/30/chinas-international-image-remains-broadly-negative-as-views-of-the-u- s-rebound.

Silver L., Delvin K., & Huang C. (2020, 6 October). Negative views of both U.S. and China about across advanced economies amid COVID-19. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/10/06/negative-views-of-both-us-and-china- amid-covid-19.

Silver, L., Delvin, K., & Huang, C. (2019, 5 December). People around the globe are divided in their opinions of China. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch. org/fact-tank/2019/12/05/people-around-the-globe-are-divided-in-their-opinions-of-china.

Slovak media analysis. ChinfluenCE. URL: https://www.chinfluence.eu/slovak- media-analysis.

Stokes, B. (2015, 18 February). European millennials more likely than older gen- eration to view China favorably. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/ fact-tank/2015/02/18/european-millennials-more-likely-than-older-generations-to-view- china-favorably.

Wang, Y. (2008). Public diplomacy and the rise of Chinese soft power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616 (1), 257–273.

Завантаження

Опубліковано

2023-03-30