ІСТОРИЧНІ ОСОБИСОСТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ ІСПАНІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ПУБЛІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2524-2679-2023-01-170-180Ключові слова:
міжнародний туризм, Іспанія, публічна дипломатія, історичні передумовиАнотація
У статті розглядаються питання, що стосуються виникнення публічної дипломатії завдяки розвитку міжнародного туризму. Зосереджено увагу на функціональних можливостях міжнародного туризму як каналу публічної дипломатії. Визначено особливе місце туризму як зовнішньополітичного інструменту впливу на світові туристичні потоки, а також як основного інструменту публічної дипломатії, який гуманізує міжнародні відносини і зміцнює образ держави. Проаналізовано історичний досвід Іспанії з порушеного питання, виділено основні етапи розвитку, події, що сприяли зародженню міжнародного туризму, а в майбутньому його функціонуванню як публічної дипломатії. Наведено детальний опис туристичної сфери Іспанії, оприлюднено статистичні дані туристичних потоків, найбільш популярних місць, кількості туристів та кількості прибутків від туризму.
Особливу увагу надано розгляду туризму як інструменту «м'якої сили», оскільки нова публічна дипломатія дозволяє соціальним інститутам та процесам (серед яких і туризм) бути активними та впливовими суб'єктами міжнародних відносин та публічної дипломатії.
Виявлено, що суцільна глобалізація надає туризму політичної ваги, оскільки він є неформальним фактором міжнародних контактів, а також суттєвим додатковим інструментом реалізації зовнішньополітичних інтересів держави. Проаналізовано функцію туризму в Іспанії як базової основи публічної дипломатії. У той же час дипломатію розглянуто як один зі способів реалізації оперативної стратегії задля розвиток національного туризму та укріпленню його позицій в економіці країни.
Особливу увагу надано розгляду питання та особливостей поняття туристична дипломатія. Туристична дипломатія, будучи по сутності економічною, в даний час здійснюється все більшою мірою методами публічної дипломатії. Зазначено, що одним із сучасних методів як конкуренції, так і реалізації концепції «м'якої сили», є розвиток бренду. Бренди території стають невід'ємними символи туристичної індустрії. Брендинг туристичних територій, будучи інструментом «м'якої сили», підвищує ефективність туристичної дипломатії зокрема, а публічної дипломатії загалом. Наголошено на ролі туризму у підтримці миру та взаєморозуміння між країнами. І як висновок визначено роль туризму як дієвої стратегії щодо успішної реалізації публічної дипломатії у світовому просторі.
Посилання
Zaitseva V.M, Korniienko O.M. Mizhnarodnyi turyzm ta hlobalizatsiia v suchasnomu sviti. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. 2012. № 2(8). S. 55–65.
Stoiko A.V., Drahomirova Ye.S., Linkov M.O. Turyzm yak lider mizhnarodnoi dyplomatii: transkordonnyi aspekt // Menedzher. – 2016. – S. 15-23.
Chalyi V. Ukrainsko-ispanskyi dialoh URL: http://www.razumkov.org.ua/
Anholt S. (2006) Public Diplomacy and Place Branding: Wheres the Link? / S.Anholt // Place Branding. Vol. 2., P. 271-272.
Impact of tourism on national soft power URL: https://www.researchgate.net/publication/341617105_IMPACT_OF_TOURISM_ON_NATIONAL_SOFT_POWER
Nye, Joseph S. (2008) Public Diplomacy and Soft Power, The analysis of the American Academy of Political and Social Science 616, P. 94–109
Nye, J. (2011). Power and foreign policy. Journal of Political Power, 4(1), P. 9–24.
Ryniejska M. (2009) Cultural Diplomacy as a Form of International Communication, P. 3-11.
Trends in the development of international tourism in the current context of globalization. Editors: Jadwiga Ratajczak, Victoriia Tsypko. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; ISBN 978-83-66567-07-8; P. 215, illus., tabs., bibls.