СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ: ЦІЛІ ТА ПІДХОДИ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2524-2679-2025-02-93-106Ключові слова:
Інститут Конфуція, ЗМІ, медіа, імідж країни, наративи, партнерства з обміну контентом, Комуністична партія Китаю (КПК), Асоціація китайських студентів і науковцівАнотація
Проаналізовано стратегічні комунікації Китайської Народної Республіки (КНР) як важливий інструмент реалізації її зовнішньої та внутрішньої політики. Досліджено концептуальні засади стратегічних комунікацій КНР, їх вплив на формування глобального іміджу країни й просування нарати- вів, вигідних китайському керівництву. Розглянуто основні стратегічні підходи КНР, зокрема використання м’якої сили, публічної дипломатії, цифрових технологій і державних ЗМІ для формування позитивного інформаційного середовища. Особливу увагу приділено тактичним методам, які застосовуються КНР у міжнародному інформаційному просторі, як-от: економічна дипломатія, інформаційні кампанії, робота з міжнародними організаціями та вплив на медіа в різних регіонах світу. Розкрито роль ініціативи «Один пояс, один шлях» у розширенні комунікаційного впливу Китаю. Зроблено висновок, що стратегічні комунікації КНР є гнучким інструментом для досягнення політичних й економічних цілей, спрямованих на зміцнення позицій країни у світовій системі. Дослідження має практич- не значення для розуміння сучасних комунікаційних стратегій держав та прогнозування їх подальшого розвитку.
Посилання
1. Bērziņa-Čerenkova, U. A. (2020). The People’s Republic of China and the Russian Federation as Strategic Allies. Riga: NATO Strategic Communications Centre of Excel- lence, 26 p. (in English).
2. China’s Global Influence: Perspectives and Recommendations. Edited by Mc- Donald S. D., Burgoyne M. C. Asia-Pacific Center for Security Studies, 2019, 307 p. URL: https://apps.dtic.mil/sti/tr/pdf/AD1083478.pdf (in English).
3. Custer, S., Baehr, A., Burgess, B., Dumont, E., Mathew, D., Hutchinson, A. Win- ning the Narrative: How China and Russia Wield Strategic Communications to Advance Their Goals. URL: https://docs.aiddata.org/reports/gf01/gf01-04/Winning-the-Narrative- How-China-and-Russia-Wield-Strategic-Communications-to-Advance-Their-Goals.html (in English).
4. Global Engagement Center Special Report: How the People’s Republic of China Seeks to Reshape the Global Information Environment. GEC, 2023, 58 p. URL: https://www.state. gov/wp-content/uploads/2023/09/HOW-THE-PEOPLES-REPUBLIC-OF-CHINA-SEEKS- TO-RESHAPE-THE-GLOBAL-INFORMATION-ENVIRONMENT_Final.pdf (in English).
5. Insisa, A. (2021). China’s Discourse on Strategic Communications: Insights into Prc External Propaganda. Defence Strategic Communications. The oficial journal of the NATO Strategic Communications Centre of Excellence, vol. 10, Spring – Autumn 2021, p. 111–152 (in English).
6. Kluver, Z., Cooley, S., Hinck, R., Cooley, A. (2020). Propaganda: Indexing and Framing and the Tools of Disinformation. MESA. The Media Ecology and Strate- gic Analysis Group. December, 2020. URL: https://nsiteam.com/social/wp-content/up- loads/2020/12/Quick-Look_Propaganda-and-Disinformation-in-Networked-Societies_ FINAL.pdf (in English).
7. Repnikova, M. China-Russia Strategic Communications: Evolving Visions and Practices. URL: https://docs.aiddata.org/ad4/pdfs/gf1_05_China-Russia_Strategic_Com- munications.pdf (in English).
8. Spalding, R. (2019). Stealth War: How China Took Over While America’s Elite Slept, Portfolio, 256 p. (in English).
9. There are 548 “Confucius” Institutes in the world. Telegrafi. URL: https://telegrafi. com/en/there-are-548-Confucius-Institutes-in-the-world/ (in English).