СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ: ЦІЛІ ТА ПІДХОДИ

Автор(и)

  • Андрій Моренчук Волинський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0002-2394-9046
  • Ольга Катрич Волинський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2524-2679-2025-02-93-106

Ключові слова:

Інститут Конфуція, ЗМІ, медіа, імідж країни, наративи, партнерства з обміну контентом, Комуністична партія Китаю (КПК), Асоціація китайських студентів і науковців

Анотація

Проаналізовано стратегічні комунікації Китайської Народної Республіки (КНР) як важливий інструмент реалізації її зовнішньої та внутрішньої політики. Досліджено концептуальні засади стратегічних комунікацій КНР, їх вплив на формування глобального іміджу країни й просування нарати- вів, вигідних китайському керівництву. Розглянуто основні стратегічні підходи КНР, зокрема використання м’якої сили, публічної дипломатії, цифрових технологій і державних ЗМІ для формування позитивного інформаційного середовища. Особливу увагу приділено тактичним методам, які застосовуються КНР у міжнародному інформаційному просторі, як-от: економічна дипломатія, інформаційні кампанії, робота з міжнародними організаціями та вплив на медіа в різних регіонах світу. Розкрито роль ініціативи «Один пояс, один шлях» у розширенні комунікаційного впливу Китаю. Зроблено висновок, що стратегічні комунікації КНР є гнучким інструментом для досягнення політичних й економічних цілей, спрямованих на зміцнення позицій країни у світовій системі. Дослідження має практич- не значення для розуміння сучасних комунікаційних стратегій держав та прогнозування їх подальшого розвитку.

Посилання

1. Bērziņa-Čerenkova, U. A. (2020). The People’s Republic of China and the Russian Federation as Strategic Allies. Riga: NATO Strategic Communications Centre of Excel- lence, 26 p. (in English).

2. China’s Global Influence: Perspectives and Recommendations. Edited by Mc- Donald S. D., Burgoyne M. C. Asia-Pacific Center for Security Studies, 2019, 307 p. URL: https://apps.dtic.mil/sti/tr/pdf/AD1083478.pdf (in English).

3. Custer, S., Baehr, A., Burgess, B., Dumont, E., Mathew, D., Hutchinson, A. Win- ning the Narrative: How China and Russia Wield Strategic Communications to Advance Their Goals. URL: https://docs.aiddata.org/reports/gf01/gf01-04/Winning-the-Narrative- How-China-and-Russia-Wield-Strategic-Communications-to-Advance-Their-Goals.html (in English).

4. Global Engagement Center Special Report: How the People’s Republic of China Seeks to Reshape the Global Information Environment. GEC, 2023, 58 p. URL: https://www.state. gov/wp-content/uploads/2023/09/HOW-THE-PEOPLES-REPUBLIC-OF-CHINA-SEEKS- TO-RESHAPE-THE-GLOBAL-INFORMATION-ENVIRONMENT_Final.pdf (in English).

5. Insisa, A. (2021). China’s Discourse on Strategic Communications: Insights into Prc External Propaganda. Defence Strategic Communications. The oficial journal of the NATO Strategic Communications Centre of Excellence, vol. 10, Spring – Autumn 2021, p. 111–152 (in English).

6. Kluver, Z., Cooley, S., Hinck, R., Cooley, A. (2020). Propaganda: Indexing and Framing and the Tools of Disinformation. MESA. The Media Ecology and Strate- gic Analysis Group. December, 2020. URL: https://nsiteam.com/social/wp-content/up- loads/2020/12/Quick-Look_Propaganda-and-Disinformation-in-Networked-Societies_ FINAL.pdf (in English).

7. Repnikova, M. China-Russia Strategic Communications: Evolving Visions and Practices. URL: https://docs.aiddata.org/ad4/pdfs/gf1_05_China-Russia_Strategic_Com- munications.pdf (in English).

8. Spalding, R. (2019). Stealth War: How China Took Over While America’s Elite Slept, Portfolio, 256 p. (in English).

9. There are 548 “Confucius” Institutes in the world. Telegrafi. URL: https://telegrafi. com/en/there-are-548-Confucius-Institutes-in-the-world/ (in English).

Завантаження

Опубліковано

2025-06-26